A hétköznapok történelme

Hírek anno...

Karácsonyi kirakatszemle, avagy jó tanácsok "a vevőközönség vételkedvének felkeltésére"

2018. december 22. - Iski Szilvia

A karácsonyi vásárlási láz nem napjaink terméke. Nehogy azt higgye a kedves Olvasó, hogy évtizedekkel ezelőtt, még a múlt század elején és közepe felé nem jelentek meg egyre nagyobb tömegek a különféle kereskedelmi egységekben megvenni minden olyan dolgot, amelyekről a reklámok azt állították, hogy kihagyhatatlan és csak ez emeli megfelelő fénybe a karácsonyi ünnepet, hiszen, ahogy olvashatták a leendő vásárlók a lapokban: "a karácsony az ajándékozás ünnepe".

Az 1930-as évek sajtóját elemezve nemcsak reklámokat, ajánlatokat olvashattak egykor a nőknek, férfiaknak és gyerekeknek szánt karácsonyi ajándékokról, hanem az újságok lapjain egyre több cikk jelent meg arról, hogyan készüljenek fel a kereskedők a karácsonyra, milyenek legyenek a kirakatok, és több jó tanács jelent meg, hogy hogyan kell felkelteni "a vevőközönség vételkedvét".

Következzék egy lapszemle a karácsonyi kirakatok szabályairól vélemények és jó tanácsok formájában, hiszen "egy jó karácsonyi kirakat sokat hozhat a kereskedőnek. Hozhat sajátmagának is egy nagyon kellemes karácsonyi ünnepet, mert ha a karácsonyi ügymenet jól sikerült, boldogan ünnepelhet maga is". 

A bejegyzésben olvasható újságok -  Az Illatszerész, a Textil-Ipar és a Drogista Szemle - idézett cikkei megtalálhatók az Arcanum Digitális Tudománytárban. 

tolnai_viaglapja_1934_12_05_babakaracsonyfa.jpg

Karácsonyi kirakatcsoda - babakarácsonyfa

Tolnai Világlapja. 34. évfolyam, 50. szám. (1934. december 5.) - 49. oldal

 "A kirakatban minden körülmények közt ki kell domboritani azt a tényt, hogy a karácsony az ajándékozás ünnepe."

textil_ipar_1932_11_15_milyen_legyen_a_karacsonyi_kirakat.jpg

 Textil-Ipar. 5. évfolyam, 21. szám. (1932. november 15.) 12. oldal

 "A főváros üzeleteiben nagy lendülettel megkezdődött a karácsonyi vásár. Szükségét éreztük annak, hogy üzletfejlesztési szempontból körsétát tegyünk a karácsonyi kirakatok főutvonalain. ... A kedvetlen, orrát lógató villannyal és kirakatdekorációval sóroló kereskedő üzletét messze elkerüli a mai modern pubikum."

textil_ipar_1932_11_30_1_karacsonyi_kirakatszemle_1_resz.jpg

 

textil_ipar_1932_11_30_2_karacsonyi_kirakatszemle_2_resz.jpg

A Detailista. A Textil Ipar melléklete. 5. évfolyam, 22. szám. (1932. november 30.) 7-8. oldal

 

 

textil_ipar_1936_11_20_karacsonyi_kirakat_1.jpg

 

az_illatszeresz_1937_12_01_karacsonyi_elokeszuletek.jpg

 

illatszeresz_1938_12_15_1.jpg

 

illatszeresz_1938_12_15_2.jpg

 

textil_ipar_1939_12_01_karacsonyi_kirakatok.jpg

 

drogista_szemle_1940_11_15_1_resz.jpg

drogista_szemle_1940_11_15_2_resz.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://hirekanno.blog.hu/api/trackback/id/tr3514506082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.